Anty-stres + Relaks SPA

Stres - wróg czy przyjaciel?

            Stres niszczy zdrowie pracowników jak i efektywność firmy. Jest jednym z najczęściej wymienianych i najbardziej powszechnych problemów w miejscu pracy.

            Konsekwencje jakie wynikają ze stresu bezpośrednio wpływają na jakość pracy pracowników i dlatego mogą znacznie obniżyć wydajność przedsiębiorstwa.

Najpoważniejsze, wymierne konsekwencje stresu to:

  • Absencja i koszty leczenia;
  • Brak motywacji do stawienia się w miejscu pracy;
  • Niechęć do wykonywania pracy;
  • Rotacja pracowników;
  • Spadek wydajności pracy;
  • Roszczenia odszkodowań.

I chociaż te powyższe przyczyny ekonomiczne stanowią zachętę do podejmowania działań mających na celu przeciwdziałanie stresowi w pracy, dodatkową motywację stanowi korzyść  w postaci ulepszenia funkcjonowania organizacji.

Powinniśmy jednak pamiętać, że stresu nie zawsze należy unikać za wszelką cenę. Wszyscy potrzebujemy pewnego poziomu napięcia, by pracować wydajnie.

 

Skuteczne techniki walki ze stresem

 

Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących „pod dużym ciśnieniem” zadań, czasu i ludzi.

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności identyfikowania stresorów oraz diagnozy własnych wzorców zachowania;
  • Opracowanie optymalnego modelu zachowań w sytuacjach stresowych – umiejętność redukcji stresu oraz działania profilaktyczne;
  • Podniesienie poziomu zaangażowania i motywacji uczestników szkolenia do pracy nad zmianą swoich zachowań w stronę opracowanego modelu.

 

 

Program Szkolenia

 

  1. Czym jest stres? - Stres pozytywny i negatywny.
  2. Jakie są jego przejawy i konsekwencje?
  3. Jak reaguje na stres organizm człowieka?
  4. Rezultaty długotrwałego stresu.
  5. Źródła stresu zawodowego.
  6. Presja czasu.
  7. Depresja, wypalanie zawodowe.
  8. Syndrom bezradności, bierności i rezygnacji.
  9. Sytuacje kryzysowe.
    • Jak nie reagować?
    • Panika
    • Strategia rozwiązania problemu

10.  Porażka - jak się otrząsnąć?

  • Rozczarowanie, błędy, obawy, zmartwienia;
  • Krytyka i informacje zwrotne.

11.   Tarcza antystresowa - koncepcja zarządzania stresem:

  • Identyfikacja problemu;
  • Usuwanie potencjalnych przyczyn stresu;
  • Praca nad reakcją pracowników na pojawiający się stres;
  • Obniżenie poziomu negatywnych skutków stresu;
  • Ocena interwencji.

12.   Styl życia chroniący przed stresem:

  • Dieta;
  • Techniki relaksacyjne.

13.   Jak sprawić, żeby stres nas mobilizował?

14.   Strategie radzenia sobie ze stresem:

  • Skoncentrowanie na emocjach;
  • Skoncentrowanie na problemie.

15.   Eliminowanie błędów popełnionych miejscu pracy:

a)      Obudzenie świadomości popełniania błędów;

b)      Zmiana nastawienia;

c)      Wprowadzenie nowości;

d)     Utrwalenie nowych nawyków.

16.   Kierowanie własnym rozwojem:

  • Wprowadzenie zmian we własnym życiu;
  • Obawy i reakcje na zmiany;
  • Moje mocne strony.

 

17.   Podsumowanie warsztatu

 

Jeśli chcesz wiele osiągnąć w swoim życiu, musisz poznać zarówno tajniki efektywnej pracy, jak i efektownego wypoczynku i relaksacji.

 

Metody pracy

 

         Szkolenie to kładzie nacisk na interaktywność, angażuje uczestników w celu ćwiczenia praktycznych umiejętności. Do realizacji programu szkolenia wykorzystywane będą warsztatowe techniki pracy takie jak:

  • Praca w małych grupach;
  • Dyskusja moderowana;
  • Analizy przypadków i symulacje;
  • Zadania indywidualne;
  • Testy i kwestionariusze.

 Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

  • Nabędą wiedzę na temat: rodzaju stresu: czynników jego wywoływania oraz sposobów reagowania.
  • Zdiagnozują swój poziom i rodzaj stresu oraz poznają własne reakcje na stres.
  • Poznają kluczowe zachowania, które decydują o efektywnym funkcjonowaniu
     w sytuacji silnego oddziaływania stresu.
  • Poznają i przećwiczą techniki raczenia sobie ze stresem, a także sposoby przeciwdziałania stresowi – działania profilaktyczne.
  • Na podstawie dokonanej samooceny będą posiadać wyznaczone kierunki pracy nad sobą w zakresie trenowania pożądanych zachowań.