Komunikacja interpersonalna

     Istotą porozumiewania w sytuacjach interpersonalnych jest skuteczna komunikacja. Jest ona podstawową umiejętnością, warunkującą dobre radzenie sobie w relacji z drugim, człowiekiem. Stanowi nieodłączne narzędzie wyrażania naszych potrzeb, ekspresji myśli i uczuć, a także rozumienia otaczającej rzeczywistości. Szkolenie pozwala na pogłębienie wiedzy o tym, jak skutecznie komunikować się w sytuacjach zawodowych oraz prywatnych.

Cele szkolenia:

  • diagnoza własnych zdolności porozumiewania się z innymi,
  • poznanie zasad efektywnej komunikacji w relacjach zawodowych i prywatnych,
  • zdobycie umiejętności identyfikowania barier komunikacyjnych oraz sposobów ich przezwyciężania.

Program szkolenia:

  1. Zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej.
  2. Techniki komunikacyjne: aktywne słuchanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, klaryfikacja i odzwierciedlanie.
  3. Istota komunikacji werbalnej i niewerbalne.
  4. Bariery komunikacyjne oraz sposoby je przezwyciężania.
  5. Zasady udzielania informacji zwrotnej.
  6. Co sprzyja procesom twórczego myślenia i działania?

Metody pracy:

Interaktywność i zaangażowanie uczestników warsztatu w celu ćwiczenia praktycznych umiejętności. Do realizacji programu będą wykorzystane następujące techniki pracy:

  • Testy i kwestionariusze;
  • Gry sytuacyjne;
  • Praca w grupie;
  • Dyskusja moderowana;
  • Analiza przypadków;
  • Zadania indywidualne;
  • Mini - wykład.

Po zakończeniu uczestnicy szkolenia nabędą informacje i umiejętności dotyczące:

  • Diagnozy swoich zdolności do porozumiewania się z innymi osobami.
  • Poznania zasad efektywnej komunikacji interpersonalnej.
  • Jak usprawnić proces komunikowania się w relacjach zawodowych i prywatnych?