Istotą porozumiewania w sytuacjach interpersonalnych jest skuteczna komunikacja. Jest ona podstawową umiejętnością, warunkującą dobre radzenie sobie w relacji z drugim, człowiekiem. Stanowi nieodłączne narzędzie wyrażania naszych potrzeb, ekspresji myśli i uczuć, a także rozumienia otaczającej rzeczywistości. Szkolenie pozwala na pogłębienie wiedzy o tym, jak skutecznie komunikować się w sytuacjach zawodowych oraz prywatnych.
Cele szkolenia:
- diagnoza własnych zdolności porozumiewania się z innymi,
- poznanie zasad efektywnej komunikacji w relacjach zawodowych i prywatnych,
- zdobycie umiejętności identyfikowania barier komunikacyjnych oraz sposobów ich przezwyciężania.
Program szkolenia:
- Zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej.
- Techniki komunikacyjne: aktywne słuchanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, klaryfikacja i odzwierciedlanie.
- Istota komunikacji werbalnej i niewerbalne.
- Bariery komunikacyjne oraz sposoby je przezwyciężania.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Co sprzyja procesom twórczego myślenia i działania?
Metody pracy:
Interaktywność i zaangażowanie uczestników warsztatu w celu ćwiczenia praktycznych umiejętności. Do realizacji programu będą wykorzystane następujące techniki pracy:
- Testy i kwestionariusze;
- Gry sytuacyjne;
- Praca w grupie;
- Dyskusja moderowana;
- Analiza przypadków;
- Zadania indywidualne;
- Mini - wykład.
Po zakończeniu uczestnicy szkolenia nabędą informacje i umiejętności dotyczące:
- Diagnozy swoich zdolności do porozumiewania się z innymi osobami.
- Poznania zasad efektywnej komunikacji interpersonalnej.
- Jak usprawnić proces komunikowania się w relacjach zawodowych i prywatnych?